14 Aralık 2013 Cumartesi

Overlok Faciası ve ilk Etek

Dikişe başlayalı 1 yılı aşkın bir süre oldu.. ilk önce makina aldim.  Baktım ki olmuyor,  kursa başladım. E tabi oğlum da kreşe.. bir hasta bir iyi gittik.. geçen yıl başladığım herşey yarım kaldi.. tam etege başladım hastalandı, biraktim pantolon, gomlek, elbise.... artik yarimlari tamamliyorum ya bel,ya yaka, ya etek ucu... aslinda öyle güzel dikiş diken arkadaşlar var ki ben yayinlamakta tereddütlüyüm.. bu da bisey mi ki demeyin acemyimmm..

Kursta ilk etek denenemem faciayla son bulmuştu. Tam dikişi ve fermuari tamamladım. Sıra overlok yapmaya geldi ilk deneme iyiydi

sonra tam ön kısmı yaparken bir baktik ki kaptırmış gitmiş makine. Dikise ilk başlayan herkesin başına gelen bir durum ama ilk denemede öyle moral bozuluyorr.. sonra eteği bıraktım. Öylece dururken fikrim geldi ve araya deri koymaya karar verdik.. zaten etek ön 3 parcaydi (bu arada kalıp Güler Erkan) orta kismi cikartip araya 2 parça deri koyduk..


Dikişlerine bakmayın ilk eteğim.. En azindan fikir vereyim dedimm..bir de manken 36 beden, etek 38-40 Pakizemin belinden düşünüyor.. kemer takıldı.  Etek ucu da bastirildi mi bitti.. bir etegi kurtarma operasyonu tamamdir..

15 yorum:

  1. İstediğin kadar kursa git:)) Dikişi pekiştiren şey, kursta öğrenilen yapılması gerekenler değil, hata yapa yapa öğrendiğin yapılmaması gerekenlerdir:) Gerçi ben kursa gitmedim, kendi kendime, burda dergilerini yorumlayarak öğrendim. Neler diktim, neler heba oldu... Ama çok şey öğrendim. Hala daha da profösyonel dikiş bloglarından pek çok detay öğrenmeye çalışıyorum. Ama bunu da uygularsam öyle aklımda kalıyor. Mesela bugün bir yabancı blogdan gömlek eteklerindeki yırtmaın nasıl yapıldığını öğrendim. Ama uygulamazsam lazım olduğunda hatırlamam. Eğer böyle bir yırtmaç çalışmaya karar verir de bu yazıyı hatırlamazsam, emin ol, kendimce bir yol bulur ve yaparım. Ama bundan da bir şeyler öğrenmiş olurum. Kurslar bize bu işin inceliklerini ve kolaylıklarını öğretir. Bu yüzden eğriydi, büğrüydü, kınarlar mı falan diye çekinme. Çünkü birbirimizden alacağımız çok şey var. Kınayan olursa da olsun, o bizden değildir, aramızda da işi yoktur. Vakkonun modacısı falan değiliz hiç birimiz, öyle değil mi:) Yarımları tamamla, berber bakalım, yola devam edelim. Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim Nurten hanim. Soylediklerinize katiliyorum. Kursta acemilik var tabii. Orda da biseyler öğreniyoruz ama istedigim verimi alamadim. Sizin gibi bloggerlar sayesinde daha cok sey yapmayi ogrendim diyebilirim. Gerçekten çok teşekkür ederim yüreklendirdiniz beni... sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. kursa giderken bi ablanın başına gelmişti bu durum hemde abiye elbisesine sonra üzerine gül mül yaptılar kurtardılar ama zor bi durum bilirim,sende kurtarmışsın allahtan,ilk denme için gayet güzel canım sevgiler..

    YanıtlaSil